Ny "Fas"

I Fredags kom det två kompisar till mig... dels en som jag känt länge och så en ny som jag aldrig träffat förut.

En sticksåg från FESTOOL och lyckan är fullständig! :-)
Och så var det ju förstås Mattias från Värmland, han och jag skulle ut och fjällvandra i helgen, vi har en årlig tradition att sticka till fjälls och dricka kaffekask och äta god mat, nu har det dock inte blivit riktigt varenda år, men vi ska bättra oss på den punkten, kanske tillochmed någon vintertur??!

En annan tradition som tydligen alltid infinner sig när vi ska till fjälls är att jag "ska bara"... :-(
Och i år var det "bara" gjuta färdigt sockeln till Fjöse, men efter litte pillande med gjutformen OCH inte minst figursågande med min nya sticksåg, så fick Mattias hjälpa mig att blanda betongen ;-)

och ÄNTLIGEN är hela sockeln på framsidan gjuten! Okej jag vet huset har tre sidor till, men det här var ju ett delmål iallafall.

Nu går vi in i en ny "fas" i syllstocksbytet...

Här har jag ritat ut ytterkanten på den blivande väggen, d.v.s. där jag nu ska påbörja att mura grunden som sedan syllstocken ska ligga på.
LECA-stenen på bilden har jag lagt dit för att se ungefär hur det kommer att bli och som det ser ut så måste jag lyfta Fjöse en aning för att det ska gå smidigt att mura, längst upp ska ju armeras också och det ser lite trångt ut.

Thats all for today folks..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback