Nu é goda råd dyra!

Tiden går och löven börjar falla, snart kommer snön och då blir det bara skoteråka ;-) 
Förra veckan frågade Oliver hur länge jag hållit på ute i Fjöse? Hmm.... få se nu, jag gick på semester samtidigt som skolan tog sommarlov, Oliver säger att han hade 10 veckors ledigt och nu har han gått i högstadiet i en vecka, JA det blir elva veckor....ELVA veckor... min plan på att hinna färdigt på min sjuveckors semester har gått åt skogen, kanske tar det sju år...? Men allt tar så mycket längre tid än vad man tänkt, och dessutom uppkommer det nya problem hela tiden.



Hmm... nu till helgen kommer iallafall Bengan och ska hjälpa till med ett krafttag, vi ska börja direkt efter jobbet på fredag och hålla på tills jag ska på kräftskiva på lördag, det känns som att det kommer att ta rätt bra, och fram till dess så ska jag småplocka lite och köra bort ett lass med gammal gullfiber, kanske hinner jag skruva på några till lyftreglar innan helgen? om bara Zandra kan hålla emot på ena sidan, blir så jobbigt att hålla i på utsidan medan man skruvar på insidan, men men...

Vi hörs närmare jul?


Kommentarer
Postat av: Bengan

Elva v?? Jösses, tiden går när man har roligt!

Men som du skrev så ska det ta mig faan gå undan i helgen. Får kanske åka förbi bolaget? Man måste faktiskt dricka nåt när man ska jobba hårt å sen blir det lite roligare också... Om man håller det på en rimlig nivå vill säga :)



Jag tapetsera ett rum med en kompis en gång när vi gjorde det. Det blev skitbra tills dagen efter!

Närrå, det va inte så illa men lite lite snett var dom sista våderna (det heter så va?)

Ses imorgon! å nu är det dags för Zandra att uppdatera sin blogg också tycker jag.

Tjipp Tjopp

2009-09-01 @ 23:19:40
URL: http://bengans.blogg.se/
Postat av: Löjtnanten

Du får väl prioritera lite...strunta i kräftskivan och jobba istället... Snart kommer höststormarna och då lär det väl varnas för lågt flygande ladugård på radion ;)

2009-09-02 @ 11:34:22
Postat av: Bengan

Jag håller med, Skit i kräftskivan! du har ju vart på en redan i år å så himla upphetsande kan det inte va att käka insekter?! :)

2009-09-03 @ 09:52:42
Postat av: Mathew

Jag tycker du gör en strålande insats, för även om veckorna går så Gör du juh faktiskt nåt. Jag har juh hållt på med våran veranda i tre år nu, och det var först i år som kanten kom upp, och grillen lär knappast gjutas före nyår, så det blir säkert fyra innan det blir klart.

2009-09-03 @ 15:48:03
URL: http://blogg.eskilsson.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback