Mura é roligt!

Idag blev första delen av muren färdig, imorgon ska jag försöka mig på att lyfta upp den södra delen av fjöse och få till att mura där, problemet är att den delen av väggen är fruktansvärt instabil, idag vickade ytterligare en domkraft när väggen gav sig iväg, denna gången utåt...naturligtvis, jag hade ju strävat inåt eftersom väggen ramlade av domkraften åt det hållet då.. Jag tror jag ska testa med att bulta på ett långt längsgående plank på insidan så att inte vissa delar får för sig att bege sig åt nåt håll som inte jag vill...

Inga bilder idag, men det är inte så mycket att se heller. Nu har jag gjort mig förtjänt av en BASTU!!

Hade!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som sagt, säg bara till så kommer jag å håller upp stugan =)

2009-08-18 @ 21:43:23
Postat av: Anonym

Som sagt, säg bara till så kommer jag å håller upp stugan :)

2009-08-18 @ 21:45:04
URL: http://blogg.eskilsson.net
Postat av: Anonym

...jag säger det inte igen... jag lovar...

2009-08-18 @ 21:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback