Dränering!

Efter idogt Googlande och surfande om dränering, så togs beslut om att dräneringen SKA ligga 10 cm under grunden på högsta platsen! Jag tyckte det det såg grunt ut och eftersom hela rasket ska lyftas en aning så ser det ut som om rören ligger ovanför marknivå på vissa ställen, detta kommer att lösa sig när jag fyller tillbaka runt grunden.


Rören la jag direkt på marken för att lätt kunna avväga och se så de hamnar där de ska, sen trädde jag in markduk under och fyllde på grus, därefter vek jag upp duken och la grus ovanpå så att det ska bli en stabil yta att jobba vidare på.

Grus påfyllt
Sådärja, allt grus är på plats och med avvägningslaser har jag mätt upp en nivå(sträcket på pinnen) som den gjutna grunden ska vara på.

Och på baksidan
Denna avvägning gjordes i alla fyra hörnen och sen spikade jag på plank som ska fungera som stöd för vattenpasset, helst skulle man ha laserinstrumentet hela tiden under gjutningen, men det kostar inte gratis att hyra ett sånt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback