Det går framåt..

Sakta men säkert börjar bitarna falla på plats, från att jag slet med idén om hur jag skulle skarva den nya stocken...



Till dess att bitarna sitter ihop och håller uppe hela härligheten..



Lilla plankan med bulten är en så kallad "Följare" som é till för att dra ihop stockarna, dessutom sitter det en vajer på insidan för att dra ihop hela Fjöse! På motstående sida sitter det flera följare för att stabilisera och dra ihop..



Det korta planket i mitten är ett sånt där "lyftplank" som jag tidigare använde för att sätta domkrafterna under, men det ska väck nu när de riktiga följarna är på plats.

Kommer ni ihåg min Photoshoppade bild med garageportar?



Det börjar närma sig nu...



Ser ni garageportskarmarna som ligger framför öppningarna? snart ska de monteras!
Och bilen står och längtar efter att få komma in under tak...


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag blir så imponerad! Du/ni är så duktig och det blir så fint. Det är roligt att kolla in här på bloggen igen då det händer så mycket. Kram på er och hälsa sötnosen Mille :o)

2011-08-01 @ 08:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback