"Houston, Houston we have a problem!"

Eller som Bengan uttryckte det, "Reidar, Reidar det är dax att komma ut nu!"
Idag har vi på en timme lyckats med nåt som jag inte trodde var möjligt, men planket under domkraften sprack!



Nu har jag ju mycket kraftigare bultar och inte trodde jag att ett sånt plank skulle spricka av radiell belastning, men det gjorde det, och dessutom så vickade domkraften som stod närmast garageporten, så pass mycket att vi blev rädd att hela skiten skulle rasa, men icke, öglor och spännband fick allt på plats och halva väggens fusklagade murgrund är nu borta. Dock kommer vi inte att hinna påbörja gjutningen den här helgen, men det kanske är lika bra det (iallafall för mig, det är ju det Bengan tjatar om att få vara med på, så då kommer han väl tillbaks?)

Nåja, nu blir det Zandras underbara paj till efterrätt!!


Fjose presenterar storsprickan ;-)   :

Kommentarer
Postat av: Mathew

Men, varför gjorde ni så? Bara för att du skulle kunna få din kräftskiva i helgen...?

2009-09-04 @ 21:49:20
URL: http://blogg.eskilsson.net
Postat av: Jenny

Hörrö kära broder... De va ett jäkla liv om att jag skulle länka dig å Zandra... Men vars tusan är era länkar till min då?! Fy dig!

Pösssss

2009-09-06 @ 19:29:54
URL: http://frozis.blogg.se/
Postat av: Löjtnanten

Klart det går så där..du har ju bara ett lyftplank. Tror jag får komma och styra upp verksamheten snart igen...

2009-09-07 @ 15:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback