Tätt upptill..

Jaha du mina vänner, damer och herrar. Då var det slut på ännu en helg, Jag och Krister lyckades att fixa taket Bakka Fause i Lördags, nåja åtminstonne underlaget för plåten trixade jag och Oliver på plats idag. Att lägga ett plåttak nerifrån är ju inte så svårt, om inte det vore för att det låg ovanpå det gamla takspånet från 1800 talet, det var lite trixit att få in plåtarna och pressa upp dem mot takspånsriktningen, ovanpå spikarna som spånen var spikade med och sen försöka få det rakt, jämnt och fint, inget dera lyckades jag med, snett, buckligt och aningen fult, men det är förhoppningsvis ganska tätt..

Inga bilder denna gång, men snart så...?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vill se bilder juh.... :o)

2009-10-12 @ 11:10:04
Postat av: Mathew

Jaha, men hur går det nu då, tiden går liksom, är hela fjöse dolt i snö nu?

2009-11-08 @ 14:47:04
URL: http://blogg.eskilsson.net
Postat av: f.jose

jävla luffare

2009-12-12 @ 15:08:31
Postat av: [email protected]

Ja i Trollhättan finns många luffare.

2009-12-16 @ 10:46:48
URL: http://blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback