Halvlek!!

När man var liten och skulle leka olika sporter så kommer jag ihåg en speciell sak som var väldigt viktig, det var främst när man spelade brännboll, men även vid fotboll och andra lagsporter, både påhittade och verkliga. Det som har fastnat i mitt minne är, när man har spelat ungefär halva tiden av vad man har tänkt att spela så skriker alla, och då menar jag verkligen alla, kanske framför allt de som var på utelaget i brännboll, men jag tror de i innelaget skrek också..... "SIDBYTE!!" inte för att jag kommer ihåg reglerna på alla sporter men just detta sidbyte måste ha varit nåt av det viktigaste i alla sporter, för det var verkligen viktigt att ingen missade detta...

NU är det dax för "SIDBYTE!!" på syllstocksbytet, "men" säger man av ordning då, jag har ju inte bytt nån syllstock än och det är helt riktigt, men nu när grunden är färdig och jag har lyft en hel del i Fjöset så ser man att det inte är helt stabilt, och min vän Ante säger att jag ska nog lyfta andra sidan lika mycket innan jag påbörjar nåt stockbyte, så det får väl bli så! (Ante é ju trots allt en riktig hantverkare, inte som jag, bara en Syllstocksbytaramatör!)

Så nu har jag ställt ner Fjöse på några gamla stockar(Rakt och fint eller hur mamma?) på framsidan och domkrafterna och jag radar upp oss för att bege oss Bakka Feuse!

- Bliru me?



Kommentarer
Postat av: Mathew

Själv var jag med i Frösö IF's sektion för orientering...

Klart man hänger med bakka feuse!! =)

2009-08-27 @ 11:09:40
URL: http://blogg.eskilsson.net
Postat av: Jenny

Se nu till att bli klar me fjöse så du kan påbörja ett höj å sänkbart skrivbord till favorit systern =)

2009-08-27 @ 20:51:31
URL: http://frozis.blogg.se/
Postat av: Camilla

Japp jag hänger med på "annersia" :o)

2009-08-31 @ 08:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback